Нормативно-правова база

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

1. Загальні положення

1.1. Ця Інструкція розроблена на підставі Кваліфікаційного довідника посад керівників, фахівців і службовців. Постанови Уряду України від 14.10.1992 № 785, наказу Міністерства освіти України від 31.08.1995 № 463/1263 і поширюється на всіх працівників даної категорії школи.
1.2. Вихователь групи продовженого дня школи призначається і звільняється з роботи наказом директора школи з числа осіб, які мають вищу або середню спеціальну освіту.
1.3. Вихователь навчальної групи безпосередньо підпорядковується заступнику директора з навчально-виховної роботи (початкова ланка).
1.4. Основне призначення посади полягає у заміні сімейного піклувальника, вихователя і нагляду за дітьми у період перебування їх у виховних групах школи.
1.5. Вихователь у своїй роботі керується навчальними програмами, розкладом, статутом школи, нормами і правилами охорони праці та техніки безпеки та цією Інструкцією.

2. Функції вихователя ГПД

2.1. Організовує і проводить позаурочну навчальну та виховну роботу в закріпленій групі, а також суспільно корисну і культурно-досугову роботу з дітьми групи.

3. Посадові обов'язки вихователя ГПД

3.1. Формує у вихованців моральні навички до навчання, праці, громадської власності і особистого майна, навички культурної поведінки.
3.2. Контролює виконання учнями режиму дня, організовує виконання домашніх завдань, проведення культурно-розважальних, оздоровчих та інших заходів.
3.3. Залучає учнів в художній, науково-технічна творчість, спортивні секції, клуби за інтересами.
3.4. Підтримує постійний зв'язок з батьками та викладачами, домагається єдності педагогічних вимог до учнів.
3.5. Планує виховну роботу в закріпленій групі, забезпечує виконання плану, бере участь у методичній роботі та підвищує свою кваліфікацію.
3.6. Вносить пропозиції щодо вдосконалення виховної роботи.
3.7. Здійснює естетичне виховання.
3.8. Вивчає індивідуальні здібності, інтереси і схильності учнів, їх сімейні обставини і житлово-побутових правові умови.
3.9. Координує свою роботу з роботою класного керівника.
3.10. Веде встановлену документацію по групі, являє адміністрації відомості про успішність і поведінку, готує характеристики на учнів закріпленої групи.
3.11. Приймає дітей від вчителів, батьків або осіб, які їх замінюють, за списком.
3.12. Домагається дотримання учнями Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, дотримання етичних норм і культури поведінки, бережливого ставлення до майна школи.
3.13. Організовує і контролює харчування дітей закріпленої групи.
3.14. Веде серед вихованців пропаганду здорового способу життя, боротьбу з шкідливими звичками, контролює зовнішній вигляд учнів і дотримання ними правил особистої гігієни.
3.15. Забезпечує суворе дотримання правил охорони праці і техніки безпеки, а також протипожежних правил.
3.16. Вилучає негайно пожежонебезпечні предмети та пристрої, сигарети, цигарки, тютюн, спиртні напої, наркотичні та токсичні речовини, доводить про це до відома заступника директора з виховної роботи в письмовому вигляді.

4. Права вихователя ГПД

Вихователь має право в межах своєї компетенції:
4.1. Самостійно обирати форми, методи виховної роботи з дітьми і планувати її, виходячи з педагогічної доцільності.
4.2. Брати участь у роботі педагогічної ради школи.
4.3. Давати обов'язкові розпорядження учням групи.
4.4. У необхідних випадках викликати від імені батьків учнів школи.

5. Відповідальність

5.1. Вихователь несе дисциплінарну відповідальність за неналежне виконання або не використання без поважних причин службових обов'язків, передбачених пунктом 3 цієї Інструкції, а також за порушення Правил внутрішнього розпорядку та статуту школи.
5.2. Дисциплінарне стягнення у зазначених випадках накладається наказом директора школи після витребування пояснень у письмовій формі та з дотриманням строків, встановлених законодавством про працю. Дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з роботи застосовується не інакше як з урахуванням думки профспілкового органу школи.
5.3. У разі вчинення вихователем аморального проступку, несумісного з виконанням виховних функцій, трудовий договір з ним розривається наказом директора школи за пунктом 8 статті 81 Трудового кодексу РФ.

6. Взаємини. Зв'язки за посадою

Вихователь групи продовженого дня:
6.1. Працює в режимі 6-годинного дня виходячи з 30-годинного робочого тижня встановленої навантаження за розкладом, затвердженим директором школи.
6.2. Самостійно планує свою роботу на кожний навчальний рік і кожну чверть.
6.3. Подає заступнику директора письмовий звіт про виконану роботу.
6.4. Отримує від директора школи інформацію нормативно - правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться під розписку з відповідними документами.
6.5. Інформує адміністрацію про виниклі труднощі, проблеми.


6.6. Передає директору інформацію, отриману на нарадах і семінарах, безпосередньо після її отримання.

Постанова КМУ № 1121 від 05.10.09 року




КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
№ 1121 від 5 жовтня 2009 року
Про затвердження Положення про групу
продовженого дня загальноосвітнього
навчального закладу
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, що додається.
Прем'єр-міністр України       Ю. ТИМОШЕНКО

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2009 р. № 1121
ПОЛОЖЕННЯ
про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
1. Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу незалежно від типу і форми власності (далі - група продовженого дня).
2. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад керується Конституцією і законами України, статутом загальноосвітнього навчального закладу, наказами МОН та цим Положенням.
3. Група продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності функціонує за рахунок коштів відповідних бюджетів, а приватної форми власності - за рахунок коштів засновника (власника) та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад державної та комунальної форми власності може надавати платні освітні послуги на договірній основі згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. № 38 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 4, с. 30).
5. Основними завданнями групи продовженого дня є:
  • організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;
  • створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
  • організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;
  • організація дозвілля учнів;
  • формування в учнів ціннісних орієнтацій;
  • здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;
  • виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;
  • надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
6. Учасниками навчально-виховного процесу групи продовженого дня є керівник загальноосвітнього навчального закладу, учні, вихователь та інші педагогічні працівники, батьки або особи, які їх замінюють, психолог, бібліотекар, медичний працівник закладу, а також вчителі, керівники гуртків, спеціалісти позашкільних установ і організацій, які мають педагогічну освіту.
Права і обов'язки учасників навчально-виховного процесу групи продовженого дня визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", статутом загальноосвітнього навчального закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами МОН та цим Положенням.
7. Рішення про утворення групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності приймає його керівник за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, а приватної форми власності - за погодженням із засновником (власником).
8. Група продовженого дня утворюється за наявності:
  • необхідної навчально-матеріальної бази;
  • умов для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу;
  • умов для організації харчування відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу.
9. Наповнюваність групи продовженого дня здійснюється згідно з наказами МОН.
10. Рішення про зменшення чисельності учнів групи продовженого дня приймає керівник загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування.
11.Відносини між загальноосвітнім навчальним закладом і батьками або особами, які їх замінюють, з питань організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня регулюються цим Положенням.
12. Зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймаються на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.
13. Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного класу, кількох класів (зокрема, перших або других, або третіх), кількох різних класів, але не більш як чотирьох вікових груп.
Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.
14. Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
1) організацію:
  • прогулянки тривалістю не менш як одна година 30 хвилин (для учнів перших - четвертих класів);
  • харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;
  • суспільно-корисної праці;
  • денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;
2) виконання домашніх завдань для учнів другого класу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин, п'ятого - шостого класів - дві години 30 хвилин, для учнів сьомого класу - три години;
3) проведення:
  • спортивно-оздоровчих занять для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин, для учнів п'ятого - сьомого класів - 45 хвилин;
  • занять у гуртках, секціях, екскурсій.
15. Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.
16. Для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, адміністрація загальноосвітнього навчального закладу облаштовує відповідне приміщення з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.
17. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.
18. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником керівника загальноосвітнього навчального закладу і затверджується керівником такого закладу.
19. Планування навчально-виховного процесу групи продовженого дня, подання статистичних звітів здійснюються відповідно до наказів МОН.
20. Оплата праці вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня проводиться відповідно до законодавства.
21. Для організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня на належному рівні керівник загальноосвітнього навчального закладу:
  • створює умови для охорони життя і здоров'я учнів, організації їх харчування і відпочинку;
  • несе відповідальність та здійснює контроль за харчуванням учнів групи продовженого дня, додержанням санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил та норм, медичним обслуговуванням, організацією навчально-виховного процесу групи продовженого дня;
  • затверджує режим роботи групи продовженого дня, план роботи вихователя, графік харчування учнів.
22. Норми та порядок організації харчування учнів групи продовженого дня встановлюються відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 47, ст. 3107), та наказів МОН.
23. Медичне обслуговування учнів групи продовженого дня здійснюється медичним працівником загальноосвітнього навчального закладу та закладу охорони здоров'я в установленому порядку.

24. Контроль за охороною здоров'я учнів групи продовженого дня здійснюють органи охорони здоров'я.

Немає коментарів:

Дописати коментар